21 Nisan 2012 Cumartesi

Cumartesi Pastaları

Bardaktan boşalırcasına yağmurla başladığınız bir cumartesiyi daha sıcak ve keyifli hale getirmek için ne yapardınız?

a.Arkadaşlarla evde otururum
b.Sinema & tiyatroya giderim
c.Alışveriş merkezlerini gezinirim 
d.Islanmayı göze alarak Maslak'daki Mutfak Sanatları Akademisine giderim ve Cumartesi Pastaları yaparım

Benim cevabım d şıkkı...;)

Güne,10.00'da MSA'dan Soner Göksu ile Cumartesi Pastaları yaparak başladım





İlk olarak; baştan çıkarıcı tadı ve aromasıyla 3 çikolatalı brownie....

20.yy'da hayatımıza giren brownie'nin bilinen ilk tarifi Fannie Meritt tarafından 1906 yılında ve 2.tarifi 1907 yılında Maria Willet Howard tarafından  düzenlenip yayınlandı.

Pratik tarifi ve sevilen tadıyla uzun süre daha hayatımızda yer alacağı garanti bir tatlı...





Daha sonra benim vazgeçilmezlerimden limon icing & marzipan havuç süslemeli havuçlu kek sahne aldı. Rutin de yaptığımdan farklı bir tarif uyguladık ve sonuçda görünen o ki çok daha başarılı bir lezzet yakaladık.



Finalde; geçmişi yüzlerce yıl geriye dayanan Avusturyalıların uzmanlık alanı içinde yer alan Elmalı Strudel geldi. (Vanilyalı dondurma ile muhteşem oluyor)

Doğruluğu tartışmalı olsada, İstanbul'un fethinden sonra Avusturyaya sokulan Türk işi baklava ve böreklerin strudel'in temelini oluşturduğunu dair iddialar bazı kaynaklarda yer almaktadır. 

Ne dersiniz sizce de Strudel Turk işi bir tatlı mı?

Günü MSA'nın küçük süprizleri ile keyifle tamamladım. Umarım sizler de yağmura rağmen benim gibi güzel bir cumartesi geçirmişsinizdir...;))









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder